Novetat discogràfica

CD: Diego Ortiz Recercadas del tratado de glosas  Roma 1553

Discogràfica – AliaVox sèrie Heritage. Remasterització en SACD de les “Recercadas del tratado de glosas” de Diego Ortiz que Jordi Savall va gravar el 1989.

Remasterització – Manuel Mohino

L’edició es en format de triptic en cartró i amb un extens i interessant llibret molt ben editat amb molta qualitat amb fotos de les partitures originals de l’època, amb un extens comentari sobre el compositor Diego Ortiz escrit per Jordi Savall.

 

Jordi Savall – viola da gamba

Ton Koopman – clavicembalo & organo di legno

Andrew Lawrence-King – arpa doppia

Rolf Lislevand – vihuela & guitarre

Paolo Pandolfo – viola da gamba

Lorenz Duftschmid – violone

Enregistrament relitzat l’abril de 1989 en la Pieve de S. Martino, Emilia (Italie) per Maria i Michel Bernstein.

 

La sèrie Heritage iniciada per Alia Vox el 2007 amb reedició de Vespro della Beata Vergine de Monteverdi (AVSA9855) es proposa oferir una visió renovada dels enregistraments duts a terme entre 1977 i 1996 per Jordi Savall, Montserrat Figueras i llurs conjunts Hespèrion XX, La Capella Reila de Catalunya i Le Concert des Nations per al segell Astrée. Aquest patrimoni discogràfic únic format per gairebé 70 àlbums, entre els més amblemàtics del que ha estat el renaixement de la música antiga, serà remasteritzat i editat amb la cura que caracteritza la tasca d’Alia Vox des de la seva creació el 1998. La iniciativa permetrà reunir sota d’una mateixa marca produccions passades i actuals, així com mesurar l’amplitud i la continuïtat de la feina realitzada pels artistes d’Alia Vox des de fa més de trenta anys.

Aquesta remasterització fa que el so sigui de més qualitat i de més claretat.

 

 

 

 

El 10 de desembre de 1553, en un dels moments àlgids del segle d’or musical hispànic, fou imprès a Roma el TRATADO DE GLOSAS SOBRE CLAUSULAS Y OTROS GENEROS DE PUNTOS EN LA MUSICA DE VIOLINES NUEVAMENTE PUESTOS EN LUZ de Diego Ortiz, també conegut com “el Toledano”. Com a referència indispensable per a l’estudi de la pràctica instrumental del segle XVI, aquesta obra és d’interès exepcional, tant des del punt de vista històric com pel seu valor artístic, ja que conté els millors exemples del repertori conegut per a viola da gamba (viola d’arc o violone) i clavecí de l’època de Renaixement.