Els Pastorets al Liceu

Temporada de concerts al Gran Teatre del Liceu – Cor Vivaldi-Petits Cantors de Catalunya 2016-2017

Diumenge, 18 de desembre de 2016

reyes-magos-navidad

Albert Guinovart

– Els Pastortes, Cantata de Nadal. 10è aniversari del seu encàrrec per part del Cor Vivaldi. Concert de Nadal

 

Elisabet Egea – narradora

Josep Lluís Gil – Satanàs

Albert Guinovart – piano i compositor

Solistes del Cor Vivaldi

Cor Vivaldi-Petits Cantors de Catalunya

Cor i menbres de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu

Òscar Boada – director

4785-147-a-bofill

El Cor Vivaldi i L’Orquestra i Cor del Liceu van interpretar un any més Els Pastorets, Cantata de Nadal composta per Albert Guinovart amb text de Jordi Galceran. Aquest Cantata va ser una obra d’encàrrec del Cor Vivaldi  als autors l’any 2006, per tant, aquest any se’n celebra el 10è aniversari de la seva estrena, sempre recollint un gran èxit de públic. Des d’aleshores s’ha fet cada any i s’ha convertit en un clàssic nadalenc del Cor Vivaldi. Des de la unió amb el Liceu des de fa tres anys, s’interpreta la versió simfònica amb menbres de l’Orquestra del Liceu, i des de l’any passat es va disposar l’orquestra al darrera de l’escenari per donar cabuda al Cor Vivaldi i el solistes al davant. En aquesta edició, i després de la bona acollida d’aquests canvis, s’ha apostat per la mateixa versió i posada en escena.

Aquest anys hi han novetats que es troben en el repartiment, on s’introdueix el personatge de Satanàs, interpretat per un cantaire del Cor Madrigal, i en la participació del Cor del Liceu en els darrers números de l’obra.

Els Pastorets d’Albert Guinovart és un espectacle fresc, comunicatiu i alegre ple de bona música.

La sempre feliç conjunció del Cor Vivaldi amb Albert Guinovart, sempre donen músiques molt agradables que t’omplen l’esperit de felicitat quan les escoltes. Això es degut per la gran maestria de Guinovart en les seves excel·lents composicions plenes de bones intencions i de una gran facilitat per escriure bona música amb gran comunicació i sensibilitat, i per l’excel·lent nivell en tots els seus àmbits del Cor Vivaldi liderat per Oscar Boada.

4785-308-a-bofill

La concepcció de l’espectacle és intel·ligent i molt ben conduït, on capta l’atenció del públic des del primer moment, per la seva frescura i pel bon dinamisme argumental, on en una hora i vin-i-cinc minuts t’expliquen la història del Nadal d’una manera molt amena i divertida. L’espectacle comença amb l’orquestra i director a l’escenari interpretant l’Obertura de l’obra i que seguidament entren a escena amb energia pel centre de la platea els cantaires del Cor. Al colocar-se a l’escenari va sorgint la narració a càrrec d’una fantàstica Elisabet Egea, que amb la seva veu i gran entrega ens va narrant el conte amb una impecable dicció i espelendida interpretació amb total expressivitat amb elegancia, juntament amb el graciòs Satanàs de Josep Luís Gil. El Cor Vivaldi en aquesta obra té un paper principal on és l’ànima de la història expressant tot el que surgeix a la narració amb un gran sentit descriptiu de la música de Guinivart, on es poden sentir tots els estats d’ànim d’alegria, misteri, fredor, calor, engoixa i humanitat que va explicant la història amb els seus personatges amb un toc humoristic.

Judit Badia, Lisa Campos, Núria Prats, Daniela Ruiz i Ariadna Ruiz son les cinc solistes del Cor Vivaldi que encarnen diferents personatges del conte, que interpreten a la perfecció amb molta gràcia, professionalitat i molt bon nivell vocal, amb molt bon treball actoral d’Elisabet Egea i Manel Sábado, que fa que les cantants es puguin moure amb naturalitat i sentir-se còmodes a sobre de l’escenari. Les solistes donen vida a varios personatges amb atrezo, gran entrega i energia.

Hi han moments de llum interessants vermelles que representen l’infern molt adients que ajuden a endintsar-te en la història, juntament amb el Cor que va escenificant l’espectacle amb les seves veus i amb expressivitat corporal, que van interpretant el que passa amb una coreografía des de les seves posicions.

Vocalment el Cor Vivaldi posseeix un timbre molt interessant amb calidesa vocal i una tècnica impecable, que els permet poder afrontar qualsevol partitua amb tranquil·litat amb uns resultats excel·lents. La direcció d’Oscar Boada va ser impecable i clara en tot moment, fent una versió brillant, exultant i molt comunicativa.

La participació per part de menbres de l’Orquestra del Liceu va ser efectiva juntament amb el Cor del Liceu.

4785-380-a-bofillFotos: Antoni Bofill