Trio Ludwig al Palau

Temporada de “Palau Cambra” 2016-2017

Dijous, 2 de febrer de 2017

01SLIDE2016TrioLudwigLudwig van Beethoven

– Trio per a piano en Mi bemoll major, op. 1 núm. 1

– Trio per a piano en Do menor, op. 1 núm. 3

– Trio per a piano en Mi bemoll major, op. 70 núm. 2

 

Trio Ludwig

Abel Tomàs – violí

Arnau Tomàs – violoncel

Hyo-Sun Lim – piano

 

mediaEls Trios op. 1 de Beethoven van ser presentats en públic al palau de l’important príncep melòman Karl von Lichnowski vers el 1794. La llegenda diu que Haydn hi era present en el concert, i que després de l’audició va exclamar: “Vostè sacrificarà les regles a la seva fantasia, perquè té en una mateixa persona diversos caps, cors i ànimes”. Efectivament Haydn va ser prou perspicaç per adonar-se que aquell jove Beethoven estava cridat a transformar el llenguatge musical heredat del classicisme i portar-lo cap a la plenitud del romanticisme.

El Trio en Mi bemoll mjor, op. 70 núm. 2 va ser escrit al 1808 i dedicat a la comtessa Marie Erdödy. Era l’època en que va escriure la Cinquena i Sisena simfonies, i poc després va escriure el extensos Quartets de corda “Razumovsky”. Es tracta d’un conjunt de dos Trios núm. 1 i 2 op. 70 que es van publicar com un conjunt d’una única obra. El núm. 2 és més relaxat, menys rupturista i més clàssic que el núm. 1.

La interpretació del Trio Ludwig dels tres Trios de Beethoven va ser neta i articulada, amb un so noble i curós, amb una musicalitat fresca i ben conduida amb contrastos sonors i expressius. La formació es destaca per la perfecció dels seus instrumentistes amb una tècnica i afinació impecables, amb un so treballat de bona qualitat amb elegancia. Bona linea musical amb intel·ligents frasejos amb una total cohesió entre els tres intèrprets.

Abel i Arnau Tomàs dominen a la perfecció els seus instruments en la tècnica, en l’articulació i en el so de la corda, amb una Hyon-Sun Lim amb una perfecta articulació clara i un so ben treballat.

16388048_1724482930910426_7778699796643338145_n